12 kroků k automatizaci prodeje e-booků a kurzů

automatizace prodeje

Máte-li své vlastní webové stránky můžete skrze ně prodávat své produkty, aniž byste si museli pořizovat řešení pro e-shop. Vystačíte si s běžnými webovými platformami a ze svých stránek vytvoříte stránky prodejní. Na svých stránkách můžete prodávat knihy – tištěné i elektronické (e-booky), kurzy – webináře i staré dobré offline semináře a jiné jednoduché produkty.

Automatizace prodeje

Rozhodnete-li se prodávat některý ze svých autorských produktů, automatizace se vám rozhodně hodí. Ušetří vám mnoho času, který můžete věnovat přípravě nových produktů, studiu nebo čemukoliv užitečnému. Nebudete muset trávit hodiny vystavováním faktur, kontrolou plateb nebo za to někomu (ve srovnání s automatem) draze platit.

Co mohu automatizovat

Inteligentní nástroje za vás udělají:

  • přijmou objednávku
  • vystaví zálohovou fakturu
  • vystaví fakturu – daňový doklad
  • zajistí platbu přes platební bránu
  • identifikují příchozí platbu na účet
  • označí uhrazené faktury
  • zašlou upomínku při nezaplacené objednávce
  • zruší po vámi stanovené době neuhrazené objednávky
  • poskytnou vám účetní a statistické přehledy o prodeji
  • komunikují se zákazníkem:
    • potvrdí objednávku
    • poděkují za přijatou platbu
    • odešlou objednaný produkt
    • odešlou přístupové údaje do členských sekcí

Zkrátka vše, co pro efektivní prodej svého produktu potřebujete.

Jaké nástroje a moduly budu potřebovat?

Základem je mít vlastní webové stránky. Ideálně na wordpressu. Může to být čistě wordpressová šablona nebo platforma typu Mioweb apod.

Prodej vám zajistí některý z nástrojů uvedených v článku Nástroje pro prodej vašich e-booků a kurzů.

Všechny tyto nástroje umí zároveň i komunikovat se zákazníkem – posílají e-maily, takže další nástroj v podobě e-mail marketingového nástroje (například Smartemailing nebo Mailchimp apod.) v zásadě není nutný. Přesto e-mail marketingový nástroj doporučuji, abyste se zákazníky v rámci své prodejní strategie mohli dále efektivně komunikovat a také prodávat.

Chcete-li nabídnout zákazníkům komfort platby kartou (zejména pro elektronické produkty – e-booky anebo webináře je vřele doporučuji), pak platební brána je již naintegrovaná  v prodejních nástrojích.

Platba kartou

Aktivace platební brány je jednoduchá. Kontaktujete příslušnou platební bránu, která je součástí některého z prodejních nástrojů, odsouhlasíte si podmínky spolupráce a podepíšete smlouvu. Následně je vám brána na straně poskytovatele služby aktivována a ve svém administrátorském rozhraní najdete potřebné informace – zpravidla tzv. API klíč, pomocí kterého bránu s prodejním nástrojem propojíte. Nezapomeňte si udělat zkušební transakci a je-li vše v pořádku, můžete prodávat 🙂

Nastavení objednávky, potvrzovacích e-mailů a e-mailů s produktem

Všechny tyto kroky jsou součástí prodejního nástroje. Postupy pro nastavení mají jednotliví dodavatelé velmi dobře popsány v nápovědě. Uživatelsky nejpřívětivější se mně osobně jeví SimpleShop nebo Fapi.

Fakturace

U fakturace si dovolím jednu důležitou poznámku. Pokud máte i jiné činnosti, za které vystavujete faktury, než jen za e-booky nebo webináře, můžete je ručně vystavovat v některém z nástrojů pro automatizaci prodeje, ale vzhledem k cenové politice těchto nástrojů to nemusí být vždy výhodné.

Pro všechny ostatní faktury pak můžete mít jiný nástroj, jeden z nejrozšířenějších je Fakturoid nebo Vyfakturuj. Vyfakturuj má tu výhodu, že pochází ze stejné dílny jako SimpleShop a máte tak vše na jednom místě. Pokud však máte historicky již jiný nástroj, není nutné ho měnit, jen myslete na nastavení číselných řad faktur, aby se vám nepřekrývaly. Doporučuji také nastavit číselné řady odlišně, abyste při zpracování účetnictví snadno rozlišili, z jakého prodejního kanálu faktura pochází a nemuseli složitě dohledávat nebo to nepůsobilo jiné komplikace.

Postup

Mám-li shrnout celý postup do jednotlivých kroků, pak bude vypadat takto:

  1. vytvoření prodejní stránky produktu vč. tlačítek pro objednání
  2. vytvoření stránky s objednávkou
  3. propojení/integrace vašeho webu s prodejním nástrojem
  4. nastavení prodejního nástroje
  5. vytvoření karty produktu
  6. vytvoření a nastavení prodejního formuláře (zpravidla na straně prodejního nástroje)
  7. nastavení automatických e-mailů spojených s objednávkou a prodejem
  8. (aktivace a propojení platební brány)*
  9. (propojení s e-mail marketingovým nástrojem)*
  10. vložení prodejního formuláře na stránku s objednávkou
  11. zkušební objednávka
  12. prodej

*) váš prodejní nástroj bude prodávat i bez tohoto nastavení; není to podmínkou po technické stránce, po té obchodní však doporučuji do prodejního procesu plně zapojit

Podrobné postupy a návody na integraci najdete v nápovědách jednotlivých šablon a nástrojů, které se rozhodnete používat. S praktickými dotazy – co kde najdu, kam kliknout a jak co propojit vám ráda zodpoví příslušná podpora.

Pokud se chcete zeptat jak své produkty propagovat, nastavit strategii nebo jak začlenit prodej produktů do vašeho podnikání, s důvěrou se na mne obraťte. Ráda vám pomohu a vaše dotazy zodpovím.

 

 

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.