Na konci ledna proběhl Reshoper – jedna z největších českých akcí zaměřená na e-shopy. Vybrala jsem pro vás 3 novinky, služby, které vybočují z řady a mohou vám pomoci odlišit se od konkurence.
Nechci soudit ani hodnotit, která z uvedených služeb je inovativnější nebo zajímavější, proto je seřadím podle abecedy.
Dateio
Tento marketingový nástroj mi popravdě vyrazil dech. Pro mnoho marketérů bude splněným snem. Dateio pracuje s anonymními daty klientů bank: Air Bank, UniCredit Bank, Česká spořitelna. O klientech se tak ví kolik a kde nakupují, jak často, jak jsou bonitní apod. Své potenciální klienty tak můžete zacílit například:
- geograficky (zákazníky určité lokace, například nákupního centra)
- brandově (můžete oslovit zákazníky konkurence nebo zákazníky nakupující u konkrétních obchodníků)
- bonitně (zákazníky, kteří měsíčně utratí vámi stanovenou částku nebo patří do bonitní skupiny zákazníků)
Vaše nabídka se zobrazuje jen relevantním zákazníkům skrze mobilní aplikaci, kde si ji mohou aktivovat a uložit. Za službu platíte pouze pokud zákazník vaši nabídku skutečně využije a nakoupí. Jestliže vám služba platícího zákazníka nepřivede, nic neplatíte. Tahle nabídka je velmi zajímavá a v rámci vašeho marketingového mixu s ní bude moci určitě kouzlit. Využít ji můžete i v případě, že provozujete kamennou prodejnu.
Dodo
Doprava je pro e-shop důležitou službou. Co když právě z dopravy budete chtít udělat konkurenční výhodu svého e-shopu? Dodo otevírá dveře do světa e-commerce i náročným segmentům, které se pro prodej přes e-shop primárně nehodí právě z důvodu vysokých nároků na dopravu – umíte si představit poslat dort například přes tradičního dopravce?
Na podobné situace je připraven právě Dodo – vyzvedne a doručí cokoliv odkudkoliv. Pomůže vám i v situaci, kdy nemůžete nebo nestíháte včas odnést balíky na poštu nebo na svozové místo svého dopravce. Jedinou (zatím) nevýhodou služby Dodo je její regionalita – lze ji využít jen v Praze, Brně a Plzni.
Skladon
U logistiky zůstaneme i se službou Skladon. Pořízení skladových prostor a zajištění logistických procesů v e-shopu není nic levného ani jednoduchého. V okamžiku, kdy vám sklad i logistika začínají přerůstat přes hlavu a začínáte řešit investice do nových prostor a nabírat pracovní síly, nebo při startu e-shopu nechcete rozpočet natahovat o investice do skladu, mohou být služby Skladonu vytržením trnu z paty. Pozor – nepleťte si Skladon s dropshippingem.
Jste to stále vy, kdo komunikuje se svými dodavateli a zajišťuje objednávky zboží na sklad. Fyzicky však sklad již není u vás, ale ve Skladonu, kde zajistí přejímku a kontrolu zboží. Pak už jen čekají na informace z vašeho e-shopu komu co mají zabalit a přes kterého dopravce zaslat. Posíláte-li zboží i do zahraničí, vyřídí za vás Skladon také celní řízení. Stejně tak jsou schopni vyhovět vašim individuálním požadavkům na způsob balení jako je štítkování, polepy, vkládání dárků a jiné speciality, které vás napadnou.
Vybrali jste si z letošních novinek Reshoperu? Já rozhodně a budu ráda, pokud se se mnou o svůj názor podělíte i vy. Co vás ve vašem e-shopu trápí? S čím potřebujete poradit? Společně najdeme řešení.
A pokud jste letošní Reshoper nestihli, nemusíte zoufat. Další neméně kvalitní akce určená pro eshopistky a eshopisty je Czech On-line Expo. Bude se konat 29.-30. března 2019 v Praze.