B2B zákazník

Vše, co potřebujeme vědět o našem B2B zákazníkovi, ale data nám to neřeknou.

markéta karman průzkum trhu
Markéta Karman konzultace

Bez dobré znalosti zákazníka není funkční strategie

V podnikání se můžeme dostat na kruhový objezd. Kroužíme a nevíme jak dál. Víme, kam chceme dojet, ale tápeme ve výběru správného exitu, který povede naším směrem.

Odpovědi na otázky, které si klademe a nevidíme je v číslech o našich zákaznících nebo jen tato čísla nemáme k dispozici, nám dá kvalitativní analýza zákazníka.

Věnuji se několika metodám, jednu z nich jsem si vyvinula sama. Založeny jsou na hloubkových rozhovorech a v B2B úspěchem používám rovněž moderovanou diskuzi, tzv. focus group. Nebojím se jít proti zaběhnutým standardům, důležitý je výsledek a přínos pro klienta.

Kvalitativní metody průzkumu zákazníka

B2B Zákazník 360°

Získáte velmi detailní popis svého zákazníka, tzv. personu, včetně popisu jeho nákupního procesu. Zpětnou vazbu na vaše podnikání, služby a produkty, podněty pro inovace a také podklady pro nastavení komunikace, obsahovou i celkovou marketingovou strategii.

Focus group

Moderovaná diskuze 8 - 10 účastníků vám přinese vhledy a inspiraci pro nastavení vašich služeb nebo produktů (např. věrnostní program, předplacené programy apod.). Zjistíte, jak zákazník o vaší službě nebo firmě smýšlí, jak se vyjadřuje, jaké je pro něj optimální nastavení a proč.

Zpětná vazba

Nezávislá zpětná vazba získaná metodou hloubkového rozhovoru 1:1. Dozvíte se to, co se vám zákazníci bojí o vaší firmě nebo službách říci napřímo, nebo na to není čas. Tento druh rozhovoru vnímají zákazníci pozitivně, vidí, že vám na nich záleží.

Každá z uvedených metod má svá specifika a rozdílné výstupy. S výběrem metody, která bude vzhledem k vašim potřebám nejvhodnější, vám ráda pomohu. Mám je všechny stejně ráda, mají stejnou cenu. Jediný důvod, pro který budu preferovat jednu metodu před druhou je výsledek.

Neváhejte mne proto zcela nezávazně kontaktovat.

Specifikace zadání

Interní rozhovory se zadavatelem a upřesnění profilu respondentů

Analýza

Analýza získaných informací, vhledy a doporučení

Rozhovory se zákazníky

Individuální nebo skupinové, dle typu průzkumu

Výsledky

V písemné podobě, vždy spojené s osobní konzultací. Prostor na dotazy a doporučení

Základní průběh je stejný pro všechny metody

Jak průzkum probíhá

Celý průzkum, od zadání po odevzdání výstupů, obvykle trvá cca 4 – 6 týdnů.

Jak mé analýzy hodnotí zákazníci?

Chcete se také lépe rozumět svým zákazníkům a dívat se na ně nezatíženýma očima?

Pojďme společně do toho!

markéta karman b2b zákazník