Chci e-shop. Kolik mě to bude stát?

E-shopy stále ještě rostou jako houby po dešti. Hlavně ženy se v posledních letech vrhají do podnikání. Majitelem každého šestého e-shopu je žena, především ta na mateřské dovolené. Všechno to vypadá celkem snadno, naklikám si e-shop a jedu. Kolik to ale ve skutečnosti stojí?

Náklad na pořízení samotné šablony e-shopu je z hlediska celkových investic jeden z nejnižších. Pořídíte si ji už za pár stovek, velmi dobrou službu dostanete už za cca 1.500 – 2.000 Kč měsíčně. Budete-li si e-shop “naklikávat” sami, pak ušetříte další nemalé prostředky.

A co ještě?

Nákladů na e-shop je samozřejmě mnohem víc, na některé z nich si hned nevzpomenete a na některé, bohužel, přicházíte až tzv. za pochodu …. A to je špatně. Znamená to, že jsou to položky se kterými ve svých plánech nepočítáte a svojí výší vás mohou mnohdy nemile zaskočit. Ona totiž stovka ke stovce vám najednou udělá pár (desítek) tisíc korun.

Nejvýznamnější položky při zakládání e-shopu

  • Produktové fotografie
  • Grafické práce
  • Texty a SEO popisky (doporučuji zainvestovat alespoň do základního nastavení SEO)
  • Pronájem dalších aplikací (např. pro správu sociálních sítí, e-mail marketingový nástroj, cloudové uložiště, skladové hospodářství apod.)
  • Poradenství a konzultace
  • Právní služby (Obchodní podmínky a GDPR se vyplatí mít v cajku ;-))

Pár e-shopů jsem již postavila a v e-commerce a online marketingu se pohybuji nějaký ten pátek.

Chcete-li znát všechny (i skryté) náklady, naučit se svůj e-shop strategicky řídit, vědět co očekávat od reklam a dodavatelů, správně vyhodnocovat výsledky a mnoho dalších dovedností, díky kterým budete svůj e-shop úspěšně a cíleně řídit k jasným výsledkům a prosperitě, připojte se do vzdělávácí skupiny pro podnikatele

Další články

clubhouse

Fenomén Clubhouse

Fenomén Clubhouse dorazil do Česka. Jak to na nové sociální síti chodí? Co všechno o ní potřebujete vědět? Může být lékem na sociální izolaci.