E-shopy stále ještě rostou jako houby po dešti. Hlavně ženy se v posledních letech vrhají do podnikání. Majitelem každého šestého e-shopu je žena, především ta na mateřské dovolené. Všechno to vypadá celkem snadno, naklikám si e-shop a jedu. Kolik to ale ve skutečnosti stojí?
Náklad na pořízení samotné šablony e-shopu je z hlediska celkových investic jeden z nejnižších. Pořídíte si ji už za pár stovek, velmi dobrou službu dostanete už za cca 1.500 – 2.000 Kč měsíčně. Budete-li si e-shop “naklikávat” sami, pak ušetříte další nemalé prostředky.
A co ještě?
Nákladů na e-shop je samozřejmě mnohem víc, na některé z nich si hned nevzpomenete a na některé, bohužel, přicházíte až tzv. za pochodu …. A to je špatně. Znamená to, že jsou to položky se kterými ve svých plánech nepočítáte a svojí výší vás mohou mnohdy nemile zaskočit. Ona totiž stovka ke stovce vám najednou udělá pár (desítek) tisíc korun.
Nejvýznamnější položky při zakládání e-shopu
- Produktové fotografie
- Grafické práce
- Texty a SEO popisky (doporučuji zainvestovat alespoň do základního nastavení SEO)
- Pronájem dalších aplikací (např. pro správu sociálních sítí, e-mail marketingový nástroj, cloudové uložiště, skladové hospodářství apod.)
- Poradenství a konzultace
- Právní služby (Obchodní podmínky a GDPR se vyplatí mít v cajku ;-))
Pár e-shopů jsem již postavila a v e-commerce a online marketingu se pohybuji nějaký ten pátek.
Chcete-li znát všechny (i skryté) náklady, naučit se svůj e-shop strategicky řídit, vědět co očekávat od reklam a dodavatelů, správně vyhodnocovat výsledky a mnoho dalších dovedností, díky kterým budete svůj e-shop úspěšně a cíleně řídit k jasným výsledkům a prosperitě, připojte se do vzdělávácí skupiny pro podnikatele