Jak si vybrat řešení pro svůj e-shop

Jak si vybrat eshop

Jak si vybrat eshop

Tento týden vyšel na ženách pěkný článek „Založit e-shop je snadné. Máme pro vás návod, jak na to.“ Nebudu se tajit tím, že mi ženy tak trochu nahrály na smeč. Článek o tom jak si postavit e-shop a hlavně co vědět před tím, než se vůbec do stavění e-shopu pustíte jsem v hlavě nosila už nějakou dobu.

V době, kdy jsem hodně spolupracovala s různými dodavateli řešení pro e-shopy napříč celou republikou se mi mnohdy chtělo křičet: “Jak můžou takhle fungovat?“ Bohužel, vyberete-li si špatného dodavatele, může se vám stát, že se budete brzo cítit jako jejich rukojmí. Proto je výběr správného řešení a dobrého dodavatele pro start každého e-shopu velmi důležitý. Věnujte mu proto náležitou pozornost, čas a energii. Vyplatí se vám to.

Možnosti jak si postavit e-shop jsou v zásadě tři:

  1. Opensource řešení
  2. Šablona
  3. E-shop na míru

Pro začínající e-shop je nejvhodnější šablonové řešení. Tzv. open source řešení není také úplně špatné, ale dříve či později se neobejdete bez programátora a náklady na provoz se vám mohou pěkně prodražit. E-shopy na míru jsou skvělé, budete mít e-shop postavený podle vašich představ a potřeb, ale počítejte s počáteční investicí minimálně v řádu desítek tisíc až několika stovek tisíc korun. Záleží na velikosti e-shopu. Trpíte-li ale megalomanstvím, puntičkářstvím a potřebou mít hned od začátku všechno super a to nejlepší, pamatujte, že:

MIGRACE E-SHOPU JE VŽDY MOŽNÁ

Chci tím říci, že je lepší začít na nízkonákladovém řešení odpovídajícím reálné nebo předpokládané velikosti e-shopu. V okamžiku, kdy se vám e-shop rozroste a stávající řešení nebude stačit, můžete si nechat postavit třeba zmíněný e-shop na míru a zmigrovat.

Na co se zaměřit při výběru šablon

  1. Přizpůsobení šablony pro mobilní zařízení
  2. Design
  3. Velikost prostoru
  4. Email
  5. Vlastnosti e-shopu

Přizpůsobení šablony pro mobilní zařízení

Požadavek na tzv. responzivní design šablon je základním a klíčovým kritérium pro výběr dodavatele, přes které nejede vlak. Co to znamená? Znamená to, že se obsah webu automaticky přizpůsobuje velikosti obrazovky zařízení, na kterém si web prohlížíte. Zákazník nemusí nic zvětšovat ani luštit, nepohodlně posouvat textem širším než je obrazovka jeho mobilu nebo tabletu. A proč právě přes responzibilitu nejede vlak? Ze statistik víme, že cca 70% všech nákupů začíná právě na mobilu nebo tabletu. Samy to možná znáte. Stojíte na zastávce, čekáte na tramvaj, tak si prohlédnete nabídky zboží, které právě sháníte. Nákup už možná dokončíte doma na PC, ale kdybyste neměly v ruce mobil, možná byste se nedoklikaly právě tam, kam jste potřebovaly. Neméně důležité je i další číslo – cca 20% objednávek se už dnes skutečně zrealizuje z mobilu. A tato čísla každým rokem rostou.

Design

I když na internetu najdete spoustu tzv. výjimek potvrzujících pravidlo (otázkou je, kde by mohly být, kdyby se přizpůsobily 21.století), stojím si za názorem, že design prostě prodává. Celkový vzhled e-shopu buduje důvěru zákazníka. Zamyslete se samy, pokud naleznete to co hledáte na 2 různých e-shopech za stejnou cenu, stejná cena a podmínky dopravy, jeden ale bude mít moderní svěží design a druhý bude vypadat jako typický „garážový“ e-shop. Kde nakoupíte? Za dobrý příklad moderního vzhledu lze uvést například www.zoot.cz, www.glami.cz nebo www.prodeti.cz

Velikost prostoru

Každý poskytovatel vám nabízí určitý prostor, který můžete se svým eshopem obsadit. Neexistuje univerzální rada jak velký by ten prostor měl být. Odvíjí se to od toho, jak velký e-shop plánujete:

  • Kolik bude mít položek (druhů zboží)
  • Kolik bude variant každého druhu (například různé barvy či velikosti)
  • Kolik to bude obrázků
  • Budete mít v e-shopu i videa?
  • Plánujete pracovat s databází?

Každý obrázek zabírá určitý prostor a jak asi samy víte, 1GB na obrázky nemusí být zas tak moc. Pokud ale plánujete mini e-shop například do 10 položek, mohlo by vám to stačit.

E-mail

Umožňuje mi poskytovatel si u něj spolu s e-shopem zřídit i emailovou schránku? Kolik e-mailových adres? Jak velký prostor  mým e-mailům poskytne? Opět záleží na tom jak velký plánujete svůj e-shop.

Vlastnosti e-shopu

Vlastností, které by zvolená šablona měla mít je tolik, že jim věnuji samostatný článek příští týden.

Pokud se právě nacházíte ve fázi, kdy se rozhlížíte nebo si určité řešení již vybíráte, nejste si něčím jisté a chtěly byste se poradit, ozvěte se mi, ráda vám ZDARMA pomůžu.

Krásné léto všem!

Kontakt Markéta Karman

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.