Marketing pro moje podnikání

Pokud jste se už pustili nebo teprve uvažujete o podnikání, určitě jste narazili na problematiku marketingu. Zcela záměrně jsem použila výraz, které má ve svém kořeni slovo “problém”. Nejste-li odborníkem v oboru, musí vám zákonitě ze všech informací jít hlava kolem. A ani se vám nedivím. Já sice specialistou v oboru online marketingu jsem, ale také někdy nevím kde mi ze všech těch informací hlava stojí.

Základní nevýhoda marketingu dnešní doby je rychlost. Rychlost událostí, rychlost vývoje technologií a především rychlost s jakou se vyvíjí chování a zvyklosti zákazníků. Ideálně tohle vše bychom měli sledovat a pružně na změny reagovat.

Je-li věcí a informací okolo nás moc, vyplatí se zjednodušovat. Tím nikdy nic nezkazíte. Proto, na začátek pro vás mám dvě dobré rady, kterých je dobré se držet:

Sleduj co funguje, to použij a nevymýšlej nové

Ano, začíná-li někdo s podnikáním, chce se odlišit, být jiný, nápaditý a má snahu vymýšlet nové, kreativní věci. To je sice fajn, ale často takové úsilí spálí mnoho energie, času a také financí. Proto bych vám v začátcích podnikání doporučila se držet osvědčených nástrojů, metod a  postupů. Až se vaše podnikání trochu stabilizuje, pak začněte opatrně s kreativními nápady.

Základ vašeho marketingu musí být pevný. I za Karla IV. měly domy základy. Domy se základy se staví i dnes. Na tom se nic nezměnilo.

Podle sebe nesuď zákazníka

Jak na vás působí vaši zákazníci? Připadají vám stejní jako jste vy, nebo že jsou tak trochu někde jinde a vy se každým dnem učíte přizpůsobit jejich vkusu? Pokud patříte do té druhé skupiny, je to naprosto v pořádku a nemusíte si kvůli tomu připadat nijak divně. Je to zcela normální a zažívají to nejen malí obchodníci, ale i velké firmy. Nevěříte? Uvedu příklad.

Pamatujete si na reklamu České spořitelny na hypotéku s Petrem Čechem? V České spořitelně byli přesvědčeni, že každý žije fotbalem, protože i oni sami si chodí zahrát fotbálek a celou jednu sezónu propojili s tímto tématem. Tváří kampaně se stal Petr Čech. Domnívali se, jaké to bude skvělé doporučení od hvězdy jeho formátu. Petr Čech je ikona obdivovaná muži i ženami (i když každá skupina má svůj specifický důvod ;-)) a byli přesvědčeni o úspěchu plánované kampaně.

Ale ouha. Kampaň nezabrala. A víte proč? Lidé prostě nevěřili, že zrovna Petr Čech by potřeboval hypotéku…

Takže až budete pracovat na vzhledu vašeho webu, psát pro něj text, nebo tvořit samotnou reklamní kampaň třeba na Facebooku, vždy se na ni pokuste dívat očima zákazníka, pro kterého je reklama určena. To, že se reklama (obrázek/text) líbí vám, neznamená, že se bude líbit i vašemu zákazníkovi a osloví ho.

Reklamu tvoříte pro oči, uši a zábavu zákazníka, ne pro sebe!

Líbil se vám tento článek? Podělte se o něj se svými přáteli.

Potřebujete-li poradit s marketingem vašeho projektu nebo s reklamou na sociálních sítích, nebojte se mne kontaktovat. První konzultace je vždy zdarma 🙂

 

 

Další články

clubhouse

Fenomén Clubhouse

Fenomén Clubhouse dorazil do Česka. Jak to na nové sociální síti chodí? Co všechno o ní potřebujete vědět? Může být lékem na sociální izolaci.