Nová doba vyžaduje nový přístup k zákazníkovi

Za posledních 10 let se svět kolem nás výrazně změnil. Já bych toto období nazvala érou sociálních sítí. Sociální sítě zde jsou, stále rostou a získávají na oblibě. Ovlivňují nás a my je. My sami jsme tvůrci jejich obsahu. S rozmachem socálních sítí se také změnilo chování našich zákazníků, o kterém jsem psala v minulém článku. Pokud chceme uspět a využít potenciálu tohoto světa, je třeba nové době přizpůsobit i svůj přístup a strategii marketingu.

Ráda bych řekla, že pryč je doba, kdy nás reklama obtěžovala. Tak daleko zatím ještě nejsme. Zatím stále ještě mnoho malých i velkých firem používá ten starý vtíravý marketing, kdy na vás reklama volá, křičí ze všech stran a někdy i obtěžuje. Však to sami znáte: všechny ty neadresné nabídky v emailu na věci, které vůbec nepotřebujete, telefonáty s nejrůznějšími nabídkami, schránky plné letáků, billboardy, reklama v televizi, oslovování na ulici…

V konečném důsledku toho všeho se zákazníci vůči takovému marketingu stávají netečnými, neposlouchají, nečtou a tradiční marketingové nástroje tak přestávají fungovat a stávají se méně efektivními.

Váš nový marketing pracuje se zákazníkem jako s personou. Ve strategii nového marketingu je pro úspěch

ZNALOST VAŠEHO ZÁKAZNÍKA KLÍČOVÁ

Strategie pracuje naopak než starý, kamenný marketing. Na zákazníka nevoláte a nekřičíte, ale ZÁKAZNÍK SI VÁS NAJDE SÁM. Přijde proto, že jste upoutali jeho pozornost, nabídli mu řešení jeho problému, prokázali jste znalost oboru či dané problematiky a vzbudili jste tak  DŮVĚRU. Poskytli jst zákazníkovi přidanou hodnotu.

Pro oslovení svých zákazníků nový marketing využívá kombinaci těchto základních nástrojů:

OBSAH

SEO

BLOG

SOCIÁLNÍ SÍTĚ

AKTIVNÍ PRVKY

EMAIL

Fantastické na celé věci je, že všechny tyto nástroje máte k dispozici již dnes a některé z nich i znáte nebo aktivně využíváte. Všechny tyto stavební kameny vaší propagace jsou navíc ZDARMA! Strategie nového marketingu je tak skvělým nástrojem pro začínající podnikatelky (a podnikatele), kteří mají svůj rozpočet na propagaci mnohdy velmi omezený.

O práci s jednotlivými nástroji si povíme v některém z dalších dílů.

Pokud však chcete znát celé kouzlo této strategie již dnes, dočtete se o ní podrobně v mé knize Jak získat rychle a levně zákazníka.

Další články

clubhouse

Fenomén Clubhouse

Fenomén Clubhouse dorazil do Česka. Jak to na nové sociální síti chodí? Co všechno o ní potřebujete vědět? Může být lékem na sociální izolaci.