Celodenní školení v Praze

Segmentace zákazníků v malých a středních firmách

Zjistěte, kterým zákazníkům se vám vyplatí prodávat více než jiným a jak na ně zacílit.

Čtvrtek 24. 4. 2025 v Praze

Markéta Karman marketing
Pavel Peňáz školení


Od čísel k marketingu: naučte se přesně vybrat, komu a proč prodávat.

Unikátní a byznysově funkční přístup

Opravdové porozumění zákazníkům začíná u čísel – tedy u obratu, marže a finančních ukazatelů. Až poté hledejte společné znaky a nákupní chování, abyste vytvořili funkční a marketovatelnou segmentaci, která přináší firmám větší zisk.

To je můj přístup. Nepřemýšlím jen jako marketér, ale také jako obchodník a majitel firmy. Jde mi o profit. Váš profit!

A proto jsem si ke školení segmentace přizvala odborníka na firemní finance, Pavla Peňáze, abyste každou část tohoto postupu dostali v nejvyšší kvalitě.

Teprve až po té, co ve firmě vyhodnotíte po finanční stránce komu chcete prodávat a proč, můžete přistoupit k marketingové segmentaci. A s tou vám zase poradím já.

Jedině tak bude marketing přinášet firmě to, co od něj čekáte: ziskové zákazníky.

Nástroje a bonusy, které si odnesete

Ze školení si odnesete konkrétní postup a ověřený návod pro marketing, který skutečně přináší výsledky:

1. Postup finanční analýzy zákaznického portfolia

Získáte jasný pohled na své zákaznické portfolio: Dozvíte se, kteří klienti vám reálně zajišťují nejvyšší marže i obrat – a proč.

2. Šablona pro měření a hodnocení profitability zákazníků

Naučíte se tvořit segmenty, které budou zohledňovat klíčové finanční ukazatele a přinesou vaší firmě smysluplnou profitabilitu.

3. Návod na vyhodnocování profitability středisek, zakázek a projektů

Praktické a konkrétní postupy vám snadno identifikují ztrátové činnosti a ukáží vám jak optimalizovat procesy, aby přinesly vyšší ziskovost.

4. Check-list marketingové segmentace

Mnoho malých kroků vás dovede k velkému cíli. Check-list vás tou cestou provede bez ztráty směru a orientace.

5. Seznam segmentačních kritérií

Nákupní proces je klíčovým kritériem. Dostanete přehled všech dalších možných kritérií a jejich kombinací, abyste získali potřebný obchodně-marketingový pohled.

6. Segmentační matice

Segmentace vám pomůže definovat, pojmenovat a spočítat, který typ zákaznické skupiny je ten nejlepší pro vás byznys.

Co o mých školení říkají jejich účastníci

Program školení

Segmentace je jedna z klíčových aktivit při nastavování marketingové strategie. B2B trh se liší od B2C a proto je potřeba i k segmentaci přistupovat zcela odlišně. Ne vše lze v B2B použít a my si ukážeme co přesně ano, co ne a proč.

Seznámíte se s principy efektivního řízení zákaznického portfolia. Dozvíte se, jak minimalizovat riziko závislosti na klíčových zákaznících a jak portfolio strukturovat pro zajištění dlouhodobé stability. Na konkrétním business casu si ukážeme, jaké dopady má ztráta klíčového zákazníka na finanční stabilitu firmy.

Ve druhé části finanční analýzy se naučíte hodnotit profitabilitu jednotlivých částí podnikání: od středisek přes zakázky až po konkrétní projekty. Získáte praktické postupy, jak identifikovat ztrátové činnosti a optimalizovat procesy, aby přinesly vyšší ziskovost.

Nejprve si definujeme, pojmenujeme a vyčíslíme trh, na kterém se vaše firma pohybuje nebo chce pohybovat. Ukážeme si, co všechno můžeme o zákaznících zjistit a jak to v dalším kroku využijeme.

Konečně máte všechny potřebné informace, které pro segmentaci potřebujete a můžete se pustit do práce! Naučíte se vytvářet své vlastní segmenty a budete vědět proč jste je tak zvolili a jaký zákazník je repretzentuje.

Bonus!

Jednou z hlavních výhod školení je jeho praktický přístup – žádná teorie odtržená od reality. Já i Pavel stavíme výuku na reálných příkladech z praxe a konkrétních situacích. 

Segmentací vaše cesta k funkční strategii nekončí ale začíná. A proto všichni účastníci ode mne dostanou zdarma vytuněný nástroj pro další krok: targeting.

Šablona pro detailní popis vašeho zákazníka a všech fází jeho nákupní cesty bude vaše!

Tuto šablonu jsem si vypilovala léty praxe a je v ní kus mého jedinečného know-how. Věřte, že druhou takovou na trhu jen tak nenajdete a posune vaši strategii zase level výš. Nikde tuto šablonu zdarma nesdílím ani nešířím. Přístup k ní vždy mají jen moji klienti nebo účastníci placených školení.

školení b2b marketing markéta karman

Rezervujte si své místo včas!

 

Nečekejte, až vás konkurence předběhne. Připojte se ke školení, které změní váš přístup k B2B marketingu. Kapacita je omezená pro maximálně 10 účastníků!

Cena zahrnuje celodenní školení, občerstvení včetně oběda a pracovní materiály.  


čtvrtek 24. 4. 2025

9 - 16 hod

Spaces Parkview, Praha 4 - Pankrác


školení b2b marketingu

Cena


Cena pro 1 účastníka

9 500 Kč bez DPH


Vezměte kolegu a získejte zvýhodněnou cenu pro 2 účastníky

15 000 Kč bez DPH

Lektoři

marketa karman

Markéta Karman

Jmenuji se Markéta Karman. V oblasti B2B obchodu a marketingu mám 20 let praxe z malých, velkých i nadnárodních společností. Polovinu svého profesního života jsem působila jako úspěšný obchodník, dnes jsem marketérem a stratégem se specializací na B2B marketing pro malé a střední firmy.

Obchod a marketing pro mne nejsou oddělené pojmy a aktivity ve firmě. Díky svým zkušenostem je firmám pomáhám propojovat. Jako obchodník vím, co potřebuji od marketingu a jako marketér přemýšlím, jak obchodníkovi v poli pomoci. 

Pravidelně se v mém oboru vzdělávám. Nejcennější zkušenosti sbírám v praxi při práci se svými klienty a pro nové rozhledy si chodím nejčastěji do zahraničí a tamní poznatky implementuji na specifika českého prostředí. V roce 2024 jsem dokončila kurz miniMBA světově uznávaného profesora marketingu Marka Ritsona.

Využijte mé výhody i Vy!

 

Pavel Peňáz

Pavel Peňáz je absolvent Provozně ekonomické fakulty České zemědělské univerzity v Praze. Svoji kariéru začal jako účetní junior avšak velmi brzy se zaměřil na controlling a následně na komplexní finanční řízení. Ve velkých výrobních společnostech, jako jsou ArcelorMittal, Kiekert, Schaeffler nebo Motherson, působil na manažerských pozicích v lokálních i korporátních strukturách. Získal tak zkušenosti s robustními informačními systémy a procesy, které často i implementoval.

V roce 2018 založil společnost Controlling Solutions s.r.o., jejímž cílem je přenášet korporátní praxi do prostředí malých a středních firem a pomáhat jim s efektivním finančním řízením.

V současnosti má za sebou více než 50 úspěšně realizovaných projektů v oblasti financí a controllingu. V rámci dalšího vzdělávání získal dva diplomy z IFRS u prestižní ACCA a v roce 2022 završil své studium titulem MBA.

Pavel Peňáz

Předběhněte konkurenci!

Změňte svůj pohled na B2B marketing!