Znáte cestu svého ZÁKAZNÍKA?

Ccesta zákazníka

Každý zákazník, potenciální KUPUJÍCÍ, prochází nákupním procesem. Je to cesta, kterou urazí  od okamžiku, kdy si uvědomí, že má nějakou potřebu nebo problém, až do chvíle než dojde k rozhodnutí, že právě vaše služba nebo produkt mu ho pomůže vyřešit.

Přibližme si tuto cestu pohledem pacienta

Znáte ten pocit, kdy se ráno probudíte s “knedlíkem” v krku, necítíte se ve své kůži, jste malátní, vše vás bolí a navíc máte horečku. To všechno jsou symptomy vašeho onemocnění. Nacházíte se ve fázi, ve které SI UVĚDOMUJETE, že jste nemocní. Nevíte ale, co přesně vám je. Rozhodnete se jít k lékaři.

Vašemu lékaři popíšete symptomy vašeho onemocnění a lékař vám sdělí diagnózu = pojmenuje váš problém. A nabídne vám řešení = předepíše léky. Nyní ZVAŽUJETE, zda jeho doporučení budete následovat a léčbu zahájíte.

Doporučení jste dostali od svého lékaře, kterému DŮVĚŘUJETE. Proto jste SE ROZHODLI, že budete jeho rad následovat a zahájíte léčbu.

Stejnou cestou prochází každý zákazník:

Cesta zakaznika

DŮVĚRA hraje v prodejním procesu velmi ZÁSADNÍ roli!

Srovnejte situaci

Ucítíte ten známý nepříjemný pocit v žaludku a UVĚDOMÍTE SI, že máte hlad. ZVAŽUJETE řešení – jít na oběd do restaurace na konci města nebo do bistra za rohem. Restauraci na konci města dobře znáte, vždy jste se tam dobře najedli a máte v ní DŮVĚRU. V bistru za rohem jste nikdy nebyli. Nakouknete dovnitř: špína, nepříjemný zápach přepáleného tuku, pochybné existence u stolu. Už první pohled ve vás DŮVĚRU nevzbudil. ROZHODLI JSTE SE, že svůj problém vyřešíte v restauraci na konci města.

Nový marketing nám ukazuje cestu JAKÝM ZPŮSOBEM vybudovat důvěru u KUPUJÍCÍCH a JAKÝMI CESTAMI doručit správné informace ke správným KUPUJÍCÍM ve správnou chvíli.

Jakmile pochopíte vaše KUPUJÍCÍ a jejich cestu nákupu, je ten správný čas začít s novým marketingem.

Chcete-li se i vy naučit strategii nového marketingu, který se zákazníkům nevnucuje, ale naopak je baví a vzdělává, přečtěte si můj eBook “Jak získat rychle a levně zákazníka”.

Komentáře

Přidat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře. Zásady zpracování osobních údajů