Jak se vyznat v sociálních sítích

V dnešní době existují desítky (celosvětově možná stovky) sociálních sítí. Chceme-li sociální sítě efektivně zapojit do našeho podnikání, je dobré se zaměřit na ty, které splňují následující podmínky:

  • Mají dostatečný dosah
  • Nachází se tam naše cílová skupina

Výběr sociální sítě začíná určením naší cílové skupiny a definicí ideálního zákazníka. Jak se ideální zákazník hledá se dočtete v příspěvku „Znáte své ZÁKAZNICE“.  Sociální sítě jsou nedílnou součástí každé úspěšné strategie.

Při výběru správné sociální sítě si odpovězte:

  • Co je mým cílem na sociálních sítích?
  • Co od nich čekám?

Odpovědi na tyto otázky vás navedou nejen k výběru té správné sítě, ale také vám ukáží cestu jak se na dané síti prezentovat. Na sociálních sítích si můžete budovat image, pověst, vztah ke značce, ale také můžete navazovat obchodní partnerství nebo mít sociální síť jako místo, odkud chcete přivádět návštěvníky na vaše stránky.  A podle toho, co svojí aktivitou sledujete, se na vybrané síti budete také chovat.

Je dobré si uvědomit, že každá síť je jiná. Uživatelé mají rozdílné chování a stejně jako vy i oni mají od každé sítě jiná očekávání. Chcete-li potenciál sociálních sítí využít ve svůj prospěch, je dobré si toto uvědomit. Například za příspěvek, se kterým budete na Facebooku za hvězdu, vás na LinkedInu „vypískají“. A obdobně, soustředíte-li se na koncového zákazníka, spotřebitele, budete k němu promlouvat zcela odlišně než k firemnímu zákazníkovi.

Následující infografika vám poskytne základní přehled a orientaci v sociálních sítích.

 Sociální sítě

Je také důležité vědět, že nemusíte být hned všude. Začátky podnikání nejsou jednoduché a věcí kolem vašich stránek nebo e-shopu je tolik, že nemůžete a ani NECHTĚJTE BÝT specialistkou na vše. Nemáte-li na svoji propagaci rozpočet žádný nebo jen omezený, začněte se sítěmi, které sama jako uživatelka znáte, máte s nimi zkušenosti a bezpečně víte, že se tam nachází i vaše cílová skupina.

Ostatní sítě, které identifikujete jako vhodné pro vaše podnikání, si přidávejte postupně. Rozhodně tím nic nezkazíte. Na druhou stranu se ale také vyvarujte „přesíťování“. Pokud za vámi nestojí armáda v podobě marketingového oddělení, 3-4 sítě považuji za maximum, které jste vlastními silami schopna kvalitně obsluhovat. Máte-li své profily na 2 sítích nemusí to ale vůbec znamenat, že je něco špatně. I to mnohdy stačí.

Podrobněji se o práci s ideálním zákazníkem, začleněním sociálních sítí do své strategie nebo určením cílů svého podnikání  dočtete v  eBooku „Jak získat rychle a levně zákazníka“.

Další články

clubhouse

Fenomén Clubhouse

Fenomén Clubhouse dorazil do Česka. Jak to na nové sociální síti chodí? Co všechno o ní potřebujete vědět? Může být lékem na sociální izolaci.