Přehled podnikatelských klubů a aktivit v roce 2022

V posledních letech došlo k boomu podnikatelských setkání a tak zvaný networking nabyl na svém významu. Dříve trochu opovrhovaná popelka zavánějící prodavači horké vody se dnes stává nedílnou a důležitou součástí obchodních aktivit podnikatelů. Osobně jsem networking zařadila do své strategie, stejně jako Linkedin. Nejrůznější kluby vyrostly jako houby po dešti a proto jsem se rozhodla udělat v nich trochu přehled.

Dalo by se říci, že klasickému cold callingu odzvonilo. Ne zcela, ale dnes tuto cestu akvizice klientů nahrazují moderní způsoby a nástroj jako je Linkedin a lead generation nástroje a právě zmíněný networking. Dohromady fungují skvěle, vyžadují však určitou pravidelnost a konzistentost. Byznys stále dělají lidé a proto platí: 

 

Nejste-li mezi lidmi a nikdo o vás neví, vaše šance na úspěch jsou malé a v byznysu se strašně nadřete.

 

Přináším vám proto přehled nejvýznamnějších networkingových a aktivit. Stačí si jen vybrat podle formy nebo zaměření, co vám bude vyhovovat nejlépe. Pokud jsem na někoho zapomněla (což nelze zcela vyloučit), budu ráda, dáte-li mi vědět a seznam doplním.

Doporučení

Většinu z níže uvedených klubů a setkání jsem osobně navštívila. Nedá se říci, že jedna akce či klub je horší či lepší než druhý. Každý je jiný a vy si musíte vybrate ten, který vám bude nejvíce vyhovovat. Kolem každé skupiny se shromažďuje určitý okruh lidí a typ podnikatelů. 

Střídejte a rotujte

Doporučuji vyzkoušet postupně vše, vybrat si “ten svůj” přesto však neustrnout a stále vyhledávat nové příležitosti a zejména jednorázové akce střídat. Spektrum lidí, se kterými se setkáte, tak bude mnohem pestřejší a vy si zajistíte stálý přísun zákazníků a rozšíříte své obzory. Nikdy nevíte, koho kdy budete potřebovat nebo kdo bude potřebovat vás.

Seznam je to opravdu dlouhý a proto do úvodu tohoto “katalogu” networkingu zařazuji samotný přehled jednotlivých klubů a aktivit, podrobnější informace pak naleznete níže v textu:

Profesionální podnikatelské kluby

Do této skupiny patří klasické podnikatelské kluby, které jsou zaměřeny výhradně na samotný networking. Jejich akce probíhají online i offline a mají velmi podobný průběh.

Akce je řízena jedním nebo dvěma moderátory. Sejde se skupina cca 20 účastníků, v drtivé většině členů klubu a mezi nimi je vždy několik hostů z řad nováčků, kteří si přišli akci vyzkoušet. Složení skupiny je pestré a mohu říci, že vždy potkáte na někoho nového. Na úvod se každý představí. Na představení máte 1 – 2 minuty, dle klubu. Následuje podrobnější představení a prezentace služeb jednoho z členů doprovázená diskuzí. Na závěr probíhá networkingové kolečko, kdy se mohou účastníci vyjádřit k dalším účastníkům: dát referenci, doporučit kontakt, vyjádřit přání se setkat apod. 

Samozřejmostí je seznam všech účastníků s jejich kontatky a samotné seznamovací, tzv. networkingové schůzky, pak probíhají až následně po akci, podle toho jak si je mezi sebou účastníci domluví. Je na každém účastníkovi, zda si všechny účastníky obvolá a s každým se sejde, nebo ne. Každé setkání klubu trvá 2 – 3 hodiny.

Původně brněnský podnikatelský klub rozšířila jeho zakladatelka Gabriela Mrkvicová do celé České republiky i na Slovensko. Potkáte zde pestré složení podnikatelů, historicky jsou zde více zastoupeny podnikatelé působící na Moravě, ale ani Praha a Čechy nepokulhávají. Zajímavostí je, že oproti konkurenčním networkingovým klubům se zde nedrží oborová exkluzivita, tzn. můžete na jedné akci potkat zástupce konkurenční firmy. Praxe ukázala, že to vůbec ničemu nevadí a i konkurenti mohou v rámci jedné platformy směle koexistovat.

Gabriela jako jedna z prvních zavedla rozdělení networkingových skupiny: Business klub, B2B a CEO klub.

V Business klubu potkáte jak firmy nabízející produkty a služby firmám (B2B), tak se zde můžete setkat se zástupci firem zaměřenými na koncového zákazníka (B2C, B2H) a ano, včetně realitních makléřů, finančních poradců apod. Tento méně oblíbený druh podnikatelů však nikdy není nijak hojně zastoupen, nemusíte se tedy bát nerelevantních nabídek.

B2B jsou setkání zaměřena výhradně na B2B byznys. Pokud tedy nemáte produkty nebo služby určené výhradně firmám, nedostanete se tam.

CEO klub je výběrová záležitost pro majtele firem s min. 10 zaměstnanci, kteří se pravidelně setkávají každý měsíc a řeší již spolu své podnitelské problémy. Jedná se však více než o networking o kombinaci mentoringu a mastermindu.

BforB je jedna z prvních platforem tohoto typu, která k nám přišla. Svoji základnu má v Praze, jejich kluby však najdete v celé České republice. Akce se pořádají každých 14 dní a pokud vám ve vašem regionu klub chybí, můžete si ho formou frenčízy založit.

Obchodní přátelé patří k mladším networkingovým skupinám. Jejich kluby najdete v Praze, Brně, Pardubicích, Hradci Králové a České Skalici. Nabízí pestrou škálu akcí, kromě klasických networkingů i vzdělávací a tématicky zaměřené.

Networ-king = král českého networkingu, dalo by se o Tomášovi říci. Tomáš je řízek z Moravy, působí však v Praze a v rámci celé ČR. Dokázal správně identifikovat svůj přirozený talent v komunikaci, budování komunity a propojování lidí a založil si na tom vlastní byznys. Dělá to svérázně, po svém a dobře.

Je takové Linkedinové zjevení. Nikde jinde ho nenajdete. Nemá ani vlastní web. Tomáš je hodně svůj a musí vám sednout. Pokud ho přijmete, dokáže vám hodně pomoci i s vaším vlastním byznysem, ale cíleně a efektivně vás také propojí s těmi správnými lidmi, které právě potřebujete. Musíte jen umět správně definovat své přání, resp. cíle.

Mastermind kluby

Formou networkingu, kde networking je až na druhém místě jsou mastermind kluby. Jedná se o skupiny podnikatelů, ve kterých sdílí své zkušenosti. Představte si, že řešíte ve své firmě nebo podnikání konkrétní problém. Třeba, že vám zaměstnanci neplní zadané úkoly. Nevíte co s tím. V klubu takto konkrétní problém nadhodíte a od všech přítomných dostanete radu, jejich úhel pohledu nebo sdílenou zkušenost, protože někdo před vámi už tento problém v minulosti řešil a ví co fungovalo. Pravidelnou účast v takovém klubu doporučuji každému podnikateli, který nechce být na své podnikání jako kůl v plotě a chce se svojí firmou růst a posouvat ji vpřed.

Do této doby jsem zaregistrovala tyto kluby a kvalitní podnikatele najdete právě v nich. Navíc také radu a pomoc zkušeného mentora:

B2B Byznys sféra
Margareta Křížová networking

Tématicky a diskuzně zaměřená setkání

Jsem velmi ráda, že se začínají objevovat setkání, kde networking je pouze nitkou, na kterou se jako korálky navléká kvalitní obsah a vzdělávání. Primárně se jdete tedy dozvědět něco o konkrétním tématu, jdete za expertem, který je jeho nositelem a máte vždy jedinečnou příležitost se zeptat na to co potřebujete a diskutovat s ostatními podnikateli o daném tématu. Networking na závěr nebo zcela přirozeně v průběhu takové akce samozřejmě nechybí. Probíhá však neformálně a obvykle není nikým řízen. S kým se tedy seznámíte je jen na vás. Nezapomínejte, že na takové akce lidé chodí připraveni navazovat nové kontakty. Nebojte se tak oslovit i ty, které neznáte, nebo znáte zatím jen z médií či sociálních sítí.

Byznys sféra Martina Hurycha je na trhu svěžím a velmi unikátním konceptem networkingu. Propojuje totiž podcast, resp. jeho hosta, kterého Martin před tím velmi pečlivě vyzpovídal, s jeho publikem. Kolikrát se vám stalo, že se moderátor nezeptal na to, co jste chtěli slyšet a potřebovali byste jít více do hloubky? Komorní uspořádání s maximální kapacitou 15 účastníků vám takovou možnost dává.

Martin pořádá setkání 1x měsíčně online a jednou za půl roku máte možnost se sejít naživo. Podpůrnou aktivitou je stejnojmenná skupina na Linkedinu, která slouží členům nejen k seznámení se, ale také k diskuzi, poradě a výměně názorů. Kvalitu skupiny udržuje Martin svým výběrem. Pečlivě dbá na její složení a proto v ní nenajdete žádné prodejce horké vody. V drtivé většině se jedná o majitele a ředitele firem, manažery a seniorní specialisty.

Novinka na českém networkingovém nebi z dílny Jany Jáčové a její účetní firmy UOL. Jana a její tým v posledních letech velmi dobře a intenzivně šlápli do své ho obsahového marketingu, který jim nese hodně ovoce. Podařilo se jí vytvořit kolem sebe velkou komunitu příznivců nejen z řad podnikatelů a nyní přetavuje virtuální diskuze do reálného světa  formou svého klubu.

Koncept je podobný B2B Byznys sféře, to znamená, že nejde jen o networking, ale setkáte se s 2 – 3 hosty a jejich tématy, která přinášejí do diskuze. V porovnání s B2B Byznys sférou se tedy jedná o větší akci nejen z pohledu hostů, ale i účastníků. Z podstaty podnikatelské činnosti Jany je také zřejmé, že i složení účastníků bude velmi pestré – kdo z podnikatelů nepotřebuje účetní? 😉 

Podnikatelská komunita žen, kterou založila a rozvíjí Katka Tygl. A nutno říci, že to Katka dělá velmi dobře. Na Facebooku najdete stejnojmennou skupinu, která čítá již téměř 4 000 členek. Katka pořádá nepravidelně pravidelná měsíční tématické setkání. Na úvod se vždy dozvíte a naučíte něco zajímavého, co se vám hodí k podnikání. Následuje hravý, řízený networking. Formou jednoduchých her vás dokáže seznámit s celým sálem během necelé hodiny. Ten neformální a neřízený networking pak následuje po něm, jenže to už víte s kým a o čem se chcete bavit.

Jednou za rok pak také Katka ve spolupráci s Alenou Barnovou pořádá celodenní konferenci. Drží se jednoduchého konceptu, kdy bloky přednášek jsou proloženy coffee breaky a seznamujete se tak s účastnicemi již v průběhu celé akce. Přiznám se, že jsem první ročníky vynechávala, to množství žen pohromadě bylo i na mě moc, ale letos jsem se přesvědčila akci ochutnat a nestačila jsem žasnout. Velmi příjemně mě překvapilo složení účastnic, jak z hlediska věku, profese i profesní seniority. Setkat se tam tak můžete s více či méně juniorními specialistkami, zkušenými manažerkami z korporací, tak i s majitelkami již opravdu velkých a zaběhnutých firem, které celý život budovaly samy, s manželem nebo celou rodinou. 

Nenechte se však zmást samotným názvem. Nikde to není psáno, ale mužům na akce Katky vstup zakázán není. A letos to šel jeden na konferenci zkusit a myslím, že rozhodně nelitoval… 😉

Přidružené akce a aktivity oborových organizací a uskupení

Nepodceňujte ani sílu a možnosti tradičních a zaběhnutých profesních a oborových organizací. Nejsou to žádní dinosauři, jak by se mohlo zvenku zdát, ale poměrně pružně reagují na změny ve společnosti a potřeby svých členů. Často tak pořádají různá setkání svých členů, ať již vzdělávací, dskuzní nebo ryze networkingová. Z vlastní dobré zkušenosti mohu doporučit níže uvedené a ráda bych podtrhla aktivity zejména Jihočeské hospodářské komory, která je mezi hospodářskými komorami opravdu velmi aktivní, podporující a jako jediná sdružuje podnikatele v celém kraji.

A na závěr akci, kterou do žádné škatulky opravdu nazařadíte. Neformálko Lucie Zitterbartové. Je fakt neformální. Zcela volné setkání lidí z Linkedinu. Přijdete, seznámíte se, poklábosíte. Nic neprodáváte, neděláte byznys, ten si nechte na potom. Potkáte zde pestrou partu lidí, z některých se stanou kamarádi, přátelé, klienti, dodavatelé a některé už možná v životě nikdy více neuvidíte.

Chcete mi doporučit akci, která vás zaujala a dobře vám funguje? Určitě mě neváhejte kontaktovat nebo pište přímo na e-mail marketing@marketakarman.cz.

Ať se vám kola byznysu nikdy nezastaví!

Foto zdroj: martinhurych.com

Další články

clubhouse

Fenomén Clubhouse

Fenomén Clubhouse dorazil do Česka. Jak to na nové sociální síti chodí? Co všechno o ní potřebujete vědět? Může být lékem na sociální izolaci.