Ať už máte webové stránky nebo e-shop, považuji v dnešní době téměř za nutnost propojení se sociálními sítěmi. Výběr sociální sítě závisí na předmětu vašeho podnikání, resp. rozhoduje o tom skutečnost KDE se nacházejí vaši zákazníci, ale troufám si tvrdit, že Facebook je sociální minimum.
Každý redakční systém nebo šablona vám umožňuje nastavení tzv. Facebook atributů = titulku stránky, stručný popis a ilustrativní fotografii, které se zobrazí při sdílení odkazu vašeho webu nebo e-shopu.
Takto se zobrazuje náhled při sdílení odkazu na mé stránky:
To, co vidíte při sdílení na facebooku si nastavujete VY NA SVÉM WEBU (E-SHOPU). Bohužel nejste schopni ovlivnit náhledy cizích stránek.
Stává se však, že i když si v administraci stránek vše nastavíte, při sdílení se všechny informace nezobrazují. Nejčastěji chybí obrázek.
Nebo jste se rozhodli pro úpravu, změnili text, titulek nebo popisek a stále se vám zobrazují staré informace.
Co s tím?
Rada je jednoduchá. Pro tento účel je zde účinný nástroj tzv. Facebook debugger:
https://developers.facebook.com/tools/debug/
Název zní děsivě, ale práce je rychlá, jednoduchá a účinná 🙂
Pokud je náhled špatný, klikněte ještě na “Scrape again”:
A pokud ani nyní vše tak, jak má být, kliknutí na “Scrape again” zopakujte. Pak už bude vše v pořádku. Debugger mě nikdy nezklamal.
TIP: Pokud řešíte aktualizaci náhledu a ani po opakovaném kliknutí na “scrape again” se změny neprojevují, zkontrolujte, zda jste provedené změny v popisu na svém webu ULOŽILI A AKTUALIZOVALI! 😉
Chcete pomoci poradit jak efektivně zařadit Facebook, Instagram nebo Linkedin do vašeho podnikání? Ozvěte se mi, najdeme společně řešení.