Co dělat s nefunkčním odkazem pro sdílení na Facebook

Ať už máte webové stránky nebo e-shop, považuji v dnešní době téměř za nutnost propojení se sociálními sítěmi. Výběr sociální sítě závisí na předmětu vašeho podnikání, resp. rozhoduje o tom skutečnost KDE se nacházejí vaši zákazníci, ale troufám si tvrdit, že Facebook je sociální minimum.

Každý redakční systém nebo šablona vám umožňuje nastavení tzv. Facebook atributů = titulku stránky, stručný popis a ilustrativní fotografii, které se zobrazí při sdílení odkazu vašeho webu nebo e-shopu.

Takto se zobrazuje náhled při sdílení odkazu na mé stránky:

jak ovládat firemní facebook

To, co vidíte při sdílení na facebooku si nastavujete VY NA SVÉM WEBU (E-SHOPU). Bohužel nejste schopni ovlivnit náhledy cizích stránek.

Stává se však, že i když si v administraci stránek vše nastavíte, při sdílení se všechny informace nezobrazují. Nejčastěji chybí obrázek.

Nebo jste se rozhodli pro úpravu, změnili text, titulek nebo popisek a stále se vám zobrazují staré informace.

Co s tím?

Rada je jednoduchá. Pro tento účel je zde účinný nástroj tzv. Facebook debugger:

https://developers.facebook.com/tools/debug/

Název zní děsivě, ale práce je rychlá, jednoduchá a účinná 🙂

facebook debuggerPokud je náhled špatný, klikněte ještě na “Scrape again”:

facebook debugger

A pokud ani nyní vše tak, jak má být, kliknutí na “Scrape again” zopakujte. Pak už bude vše v pořádku. Debugger mě nikdy nezklamal.

TIP: Pokud řešíte aktualizaci náhledu a ani po opakovaném kliknutí na “scrape again” se změny neprojevují, zkontrolujte, zda jste provedené změny v popisu na svém webu ULOŽILI A AKTUALIZOVALI! 😉

Chcete pomoci poradit jak efektivně zařadit Facebook, Instagram nebo Linkedin do vašeho podnikání? Ozvěte se mi, najdeme společně řešení.

Další články

clubhouse

Fenomén Clubhouse

Fenomén Clubhouse dorazil do Česka. Jak to na nové sociální síti chodí? Co všechno o ní potřebujete vědět? Může být lékem na sociální izolaci.