Hance pomohl koučink znovu objevit smysl v tom, co dělá

Hana Holinka je osobní koučka a lektorka. Po studiu managementu na VŠE se více než 17 let zabývala marketingem malých firem i korporací. Řídila projekty a vedla týmy, aby nakonec objevila svůj talent a vášeň pro naslouchání, objevování sebe sama i druhých a hledání cest ze zdánlivě bezvýchodných situací. Osamostatnila se, postavila na vlastní nohy a dnes pomáhá lidem a podnikatelkám v jejich rozvoji.

Hanko, cítíte se být více koučkou nebo marketérkou?

Jsem obojím stejně, tak jak je potřeba a ráda to naopak propojuji, zejména u firem. Těch společných rovin v obou oblastech je hodně a obojí mne naplňuje.

Jak Vás napadlo spojit marketing a koučink?

Rozhodně to nebyla přímá cesta. Teprve postupně záměr dostával větší kontury. Vyplynulo to jednak z hlubokého zájmu objevovat sebe, druhé, naslouchat jim a podporovat je. Hodně lidí se na mne obracelo s nějakými životními situacemi, kdy si nevěděli rady. Profesně, třeba když jsem měla na starost firemní noviny, mne ze všeho nejvíc bavily rozhovory, naslouchat osobním příběhům. A z celého marketingu pak budování vztahů, tedy PR.  A pak jsem se po mnoha letech kariéry dostala do bodu, kdy jsem moc neviděla smysl v tom, co dělám. A koučink mi jej pomohl znovu objevit. V podpoře podnikatelů, kterým pomáhám rozvíjet jejich firemní značku, marketingovou komunikaci a podnikatelské sebevědomí.

Lze Váš koučink použít i na jiné oblasti podnikání než marketing?

Koučink je metoda pro řešení jakéhokoli osobního nebo pracovního problému, který chcete vyřešit, a to nezávisle na oboru. Je použitelný pro jakékoli situace, kdy chcete najít řešení, cíl, smysl, nadhled a také rovnováhu v životě. Koučink umožňuje lepší pochopení sebe a vědomé tvoření života, včetně našich vztahů.

Co je podle Vás osobní značka? A jak se liší od firemní značky?

Osobní značkou jsme my sami, to, kým jsme uvnitř, a jak se projevujeme vůči okolí. Hodně jsme ovlivněni výchovou a okolím, takže dost často ani nevíme, kdo skutečně jsme a v čem jsme jedineční. Učíme se autenticitě a komunikaci. A pokud jsem podnikatelem a podnikám na své jméno, osobní i firemní značka se velmi prolíná. Obchodní značka identifikuje daný produkt nebo službu a zákazníkovi pomáhá v orientaci na trhu.

Umí si české podnikatelky budovat své značky?

Myslím si, že máme mnoho úspěšných podnikatelek a jejich procento se zvyšuje. Fungují různé vzdělávací a start up-ové programy, organizace a neformální on-line skupiny, které napomáhají rozvoji podnikání. V neposlední řadě sdílení vlastních zkušeností, mentoring k budování úspěšné firemní značky také významně přispívá.

S čím by při budování své značky měl podnikatel začít?

Měl by dobře promyslet záměr – co, jak a pro koho. Nevzdat se svých snů a vizí, zároveň ale zůstat nohama na zemi. Podnikatel musí řešit spoustu věcí, od strategie po detaily a neustále se učí, pomalu se stává expertem na všechno.  Rozhodně tedy není slabostí, říct si o pomoc a podporu. Je to naopak úleva, radost a konkurenční výhoda.

Práce kouče je náročná, každý den se setkáváte s mnoha lidmi a pomáháte jim najít řešení jejich problémů. Umíte vypnout a oddělit problémy Vašich klientů nebo nad jejich problémy přemýšlíte, i když zrovna nemáte “pracovní dobu”?

Ano, někdy to může být obtížnější. Ale k osobní hygieně mi pomáhá příroda, optimismus, důvěra a nastavení hranic.

Co máte ráda? Co Vás potěší?

Toho je! Miluju přírodu, procházky, cestování, rozhovory, dobrou knihu, společnost přátel a lidí, kteří jsou se mnou na stejné vlně. Kreativitu a umění. Asi tím, že jsem ve znamení ryb, vyhledávám vodu. Dokonce mi tolik nevadí, ani když prší 🙂

Bojíte se něčeho?

Lidské hlouposti. A určitě mi není lhostejný vývoj téhle planety.

A co byste vzkázala podnikatelkám?

Věřte si, nejste na to sami!

Hanko, děkuji za rozhovor.

Foto: archív Hana Holinka

Další články

clubhouse

Fenomén Clubhouse

Fenomén Clubhouse dorazil do Česka. Jak to na nové sociální síti chodí? Co všechno o ní potřebujete vědět? Může být lékem na sociální izolaci.